Dynamiczny rozwój polskiej blogosfery, doskonale wpasował się promocję i marketing. Coraz większa liczba blogerów traktuje swoje działania w sieci bardzo profesjonalnie, poprzez oryginalność, systematykę oraz dbałość o każdy detal. Dopieszczone witryny pod względem wizualnym i merytorycznym wabią coraz większą liczbę czytelników i zachęcają do powrotów. Identyczny mechanizm działania objęły przedsiębiorstwa, które zaangażowały się w działania marketingowe i prowadzą blog firmowy.  

Dlaczego warto prowadzić blog firmowy?

  1. Potencjalni klienciWielu klientów swoją decyzje o zakupie podejmuje po przeszukaniu internetu i zasięgnięciu informacji o danej marce z kilku źródeł. Blog jest doskonałym miejsce, aby w przemyślany sposób przedstawić walory firmy. Odpowiednio prowadzona witryna pozwoli rozwiać wszelkie wątpliwości potencjalnego klienta oraz zachęcić go do skorzystania z oferowanych usług bądź produktów. Budowanie trwałych relacji może skutecznie zaowocować wzrostem przychodów firmy.
  2. SEODzięki artykułom na blogu w łatwy sposób można budować tzw. długi ogon fraz kluczowych. W każdej branży istnieje odpowiednio dobrany katalog fraz kluczowych z zakresu długiego ogona, jego potencjał jest na tyle duży, że nie warto go lekceważyć. Odpowiednie indeksowanie blogowych wpisów zadba o lepsze SEO marki.
  3. Życie firmy Opowiadanie historii stało się w ostatnich latach bardzo popularne. Storytelling może również dotyczyć marek, a blog firmow jest idealnym miejscem na tworzenie “opowieści”. Jeśli przekaz zostanie odpowiednio oraz ciekawie stworzony - z pewnością będzie zapamiętany. Znajomość i pamięć o danej marce mają znaczący wpływ na pozytywne podjęcie decyzji o zakupie.
  4. Pozycja ekspertaWizerunek kompetentnego eksperta w danej dziedzinie jest niezwykle ważny dla potencjalnych klientów. Tworząc i publikując dobre artykuły oraz pomagając internautom w rozwiązywaniu ich problemów, twórcy bloga - w tym wypadku firma - stają się w oczach użytkowników specjalistami w danej branży. Jest to niezwykle istotne przy zakupie, ponieważ klienci ufają produktom, których twórcy są profesjonalistami.

Jak dobrze prowadzić blog firmowy?

Prowadząc blog firmowy warto skupić się przede wszystkim na dobrej treści o różnorodnej tematyce. Ważne, by odbiorca po przeczytaniu artykułu nie miał poczucia zmarnowania czasu i zechciał wrócić po następne interesujące treści. Oczywiście artykułu nie mogą być monotematyczne ale powinny być różnicowane w granicach zdrowego rozsądku.

Kolejną, niezwykle istotną kwestią jest systematyczność, która nie konieczne oznacza wysoką częstotliwość. Warto przyzwyczaić czytelników do regularności ponieważ będą chętnie do nas powracali. Należy jednak uważać, by nie zasypać odbiorców zbyt dużą ilością wpisów - znacznie zmniejszy się ich udział w dyskusjach i komentarzach.

Blog firmowy stanowi nie lada wyzwanie dla marki. Jego prowadzenie warto zacząć od wyznaczenia celu, zaplanowaniu wyglądu, rozpisaniu kilkunastu tematów artykułów w przód, a przede wszystkim warto wybrać i wyznaczyć konkretną osobą, która będzie odpowiedzialna za działania na stronie. Musi być to ktoś, kto zaopiekuje się blogiem, będzie pilnował systematyczność i jakości treści, a przede wszystkim stopniowo wprowadza inne osoby w firmową blogosferę.   

Inwestowanie firmowego budżetu na blog i jego promocję jest jednym z lepszych, również i tańszych działań podjętych w ramach marketingu. Blog firmowy to nie tylko skuteczne narzędzie reklamy, to także możliwość budowania trwałych relacji z obecnymi jak i potencjalnymi klientami.

Zobacz też:

Dofinansowanie z pfron

płaca brutto netto