Napisałeś tekst, który może zainteresować twoich klientów? To dopiero pierwszy krok na drodze do pełnego sukcesu.
Kolejnym będzie praca polegająca na jego optymalizacji do wymogów największej wyszukiwarki na świecie - Google.
Ustalamy tematykę danego artykułu - przykład - chcemy napisać coś o content marketingu
W oparciu o tematykę ustalamy główne słowo kluczowe lub frazę, która odpowiada tematyce budowanego artykułu, szukamy też synonimów zgodnych z logiką Google - w tym przypadku główne słowo kluczowe to content marketing.
Można posiłkować się narzędziem udostępnionym przez Google - Google Adwords Keyword Planner - lub po prostu wpisać frazę content marketing w wyszukiwarce (tak jak widać na screenie poniżej).
i sprawdzić na dole strony z wynikami wyszukiwarki, jakie frazy podpowiada Google.
Słów, które podpowiada wyszukiwarka, można używać w tekście wymiennie z frazą główną. Jeżeli natomiast zabraknie nam fraz, klikając w dowolną propozycję Google’a, przejdziemy do kolejnej porcji podpowiedzi.
Pamiętaj, fraz, które podsuwa Google, powinno się użyć, wpisując je jako tagi przy publikowaniu tekstu w CMS-ie bloga i sklepu.
Budujemy tekst, który zawiera niezbędne słowo kluczowe
Warto zwrócić uwagę na:
a) tytuł - dobrze jest, gdy fraza lub słowo kluczowe znajduje się w tytule, a idealnie, gdy to od niej się on zaczyna. W naszym przykładowym artykule słowo główne kluczowe znajduje się w tytule: Content marketing? Bardzo chętnie, poproszę! Tytuł jest oznaczony jako nagłówek H1 - powinno być to zapewnione przez CMS sklepu i bloga,
b) tekst musi zawierać śródtytuły oznaczone na stronie H2 i powinny one zawierać frazy główne lub synonimy tych fraz. W naszym przypadku tekst posiada kilka śródtytułów:
- Content marketing - stawiaj na jakość,
- Content marketing - nowe nośniki treści,
- Content marketing i branding emocjonalny,
c) oznaczmy w tekście boldem - pogrubiamy lub kursywą frazy, które chcielibyśmy, by Google wziął pod uwagę.
Poprzez oznaczenia H1, H2, bold i kursywę nadajemy wagę określonym frazom i informujemy Google, co jest istotne w tym tekście.
Optymalna wielkość artykułu z frazą - content marketing
Dobry tekst powinien mieć minimum 3000 znaków, być wyczerpujący lub nawiązywać do kolejnego, który będzie uzupełnieniem tego artykułu. Krótkie teksty mogą być wręcz szkodliwe, gdyż wejście na stronę i wyjście po krótkim czasie określane jest przez Google jako złe odrzucenie strony, a sam artykuł jako mało wartościowy.
Pamiętaj: Dobry CMS to druga połowa sukcesu!