Sposoby na skuteczny marketing szybko się zmieniają. Widać to szczególnie wyraźnie w branży nieruchomości. Coraz szersza cyfryzacja sprawia, że sposoby na reklamę skuteczne kilka lat temu dziś mogą być już nieaktualne. Naprawdę skuteczne pomysły marketingowe powinny skupiać się na odbiorcach, a nie na nieruchomościach. Dzięki temu są konkurencyjne i mają szansę trafić do właściwych osób. Jak promować swoje biuro i oferty z poziomu agenta tak, by dobrze odnaleźć się na współczesnym rynku? Sprawdźmy.
Nie tylko sieć
Ocenia się, że obecnie nawet 90% potencjalnych kupców czy sprzedających wykorzystuje internet. Szukamy tam interesujących nas ofert i staramy się umieścić swoją na popularnym portalu. Dlatego właśnie cyfrowe działania marketingowe są tak ważne dla każdej firmy działającej w sektorze nieruchomości. Jeśli zaniedbamy ten kanał, dużo trudniej będzie nam dotrzeć z ogłoszeniem do większej rzeszy ludzi. Oczywiście część osób wciąż czyta i zamieszcza anonse w prasie. Dotyczy to również kupna czy sprzedaży mieszkania. Jednak obecnie sposób ten powoli odchodzi do lamusa. Szukając dużych zasięgów należy postawić na sieć.
Nie oznacza to oczywiście, że należy zupełnie pominąć prasę. Reklama naszej agencji w lokalnych gazetach czy czasopismach branżowych może się wymiernie przełożyć na rozpoznawalność marki. Zamieszczanie w gazetach najbardziej atrakcyjnych ofert może być też skutecznym sposobem na uzupełnienie strategii marketingowej. Będzie ono skuteczne wtedy, gdy trafimy z ofertą tam, gdzie zaglądają zainteresowani klienci.
Pamiętajmy, aby skupiać się na odbiorcach, nie na nieruchomościach i zawsze starajmy się dokładnie określić, kogo może zainteresować konkretna oferta. Jeśli chcemy sprzedać lokum atrakcyjne dla seniora, warto pamiętać o bardziej tradycyjnych formach reklamy.
Przemyślana promocja online
Firma, która nie istnieje w sieci, wiele traci. Jak zaznaczyliśmy na wstępie, dotyczy to szczególnie agencji nieruchomości. W internecie funkcjonuje wiele dużych portali z ogłoszeniami z branży i agencje mogą na tym skorzystać. Portale takie jak Nieruchomosci-online.pl mogą być świetnym sposobem na wypromowanie ofert klientów. Szczególnie jeśli dają możliwości pełnego zaprezentowania przedmiotu sprzedaży. Liczą się nie tylko miejsca na zdjęcia, ale i cyfrowe spacery czy obrazy 3d. Wszystko to może przykuć uwagę potencjalnego kupca i dać mu szansę na dokładne obejrzenie domu lub mieszkania bez wychodzenia z domu.
Oczywiście oferty powinniśmy promować również na własnej stronie internetowej. Jej jakość i treść są niezwykle ważna dla naszej marki, a tym samym popularności naszych ofert. Stosunkowo nowym pomysłem w marketingu nieruchomości są broszury cyfrowe z najciekawszymi i najbardziej atrakcyjnymi ofertami. Materiały tego typu mogą być tworzone na bieżąco, by promować najnowsze oferty. Można też budować je pod kątem tematycznym, myśląc o konkretnych grupach klientów.
Najlepsze agencje nieruchomości stawiają też na edukację klienta i tworzenie profesjonalnych treści branżowych. Wiele popularnych witryn z branży posiada blogi, na których znajdują się analizy rynku czy prognozy cen. Część z nich wzbogaca swoje strony poradami dla kupców i sprzedających lub ciekawostkami z zakresu aranżacji wnętrz. Wszystko to po to, by nasza strona była popularnym i lubianym miejscem kojarzonym przez klientów ze źródłem rzetelnej wiedzy.
Co oprócz strony?
Dobra strona internetowa agencji nieruchomości to podstawa, wokół której możemy z sukcesem rozwijać marketing naszej firmy. Jeszcze kilka lat temu skutecznym sposobem na zaskarbienie sobie uwagi odbiorców były newslettery wysyłane zainteresowanym na maila. Nadal możemy korzystać z tego kanału. Jednak będzie on naprawdę skuteczny, gdy tą drogą do klientów będą trafiały naprawdę wartościowe treści. Jeśli wiadomości od nas zostaną uznane za spam, marketing tego rodzaju będzie nieskuteczny. Aby tak się nie stało, drogą mailową warto przesyłać wartościowe treści niosące konkretną wiedzę. Konstruując je, pamiętajmy o odbiorcy. Jeśli jest nią osoba niezwiązana z branżą, warto skupić się na ciekawostkach, interesujących newsach lub prognozach rynkowych przydatnych dla kupców i sprzedających.
Obecnie w sieci dużą popularnością cieszą się podcasty i różnego rodzaju materiały wideo. Możemy wykorzystać ten trend z korzyścią dla naszej firmy. Branżowy podcast z zakresem treści dostosowanym do odbiorców może być skuteczną i nienachalną reklamą, która w oryginalny sposób będzie przyciągała do nas potencjalnych klientów. Nasze oferty są oczywiście ważne, ale dla zainteresowanych równie cenna może być rzetelna informacja, intuicyjna strona czy szybki kontakt z pośrednikiem. Myśląc zgodnie z zasadą, że odbiorca jest ważniejszy od nieruchomości, dajemy sobie szansę na skuteczne trafienie do klientów.
Warto pamiętać, że obraz przemawia do nas bardziej niż słowo i skuteczniej skupia uwagę odbiorców. Właśnie dlatego do ofert należy dodawać atrakcyjne zdjęcia i materiały wideo, ale to nie wszystko. Do promocji zarówno naszych ofert, jak i samej formy możemy wykorzystywać popularne portale takie jak YouTube i TikTok. Ten ostatni kojarzy się z bardzo młodym odbiorcą, jednak to szybko się zmienia. Treści na TikToka tworzy coraz więcej firm, wykorzystując to jako żywy kanał marketingowy. Dłuższe materiały poświęcone konkretnym ofertom lub promujące nasz biznes warto publikować na YouTube.
Moc mediów społecznościowych
Rozwój internetu jasno pokazuje, że najszybciej rozwijają się strony skupiające wokół siebie jakąś społeczność. Współczesne ogromne portale społecznościowe mogą być świetnym sposobem nie tylko na wypromowanie swojej firmy, ale i żywy kontakt z potencjalnymi klientami. Facebook wciąż jest świetnym miejscem na fanpage firmowy i może być kanałem promocyjnym dla naszych ofert. Jeszcze lepiej nadaje się do tego instagram gdzie kluczową rolę gra obraz. Miejsca tego typu dają nam niepowtarzalną okazję do pełniejszej prezentacji naszych ofert i pokazanie ich większej liczbie osób.
Starannie prowadzony fanpage może być też świetnym sposobem na komunikację z klientami. Wiadomości wysyłane przez Facebooka czy Instagrama mogą być świetnym uzupełnieniem kontaktu telefonicznego czy mailowego, jest też bardziej dynamiczny. Prowadząc kanały społecznościowe, zawsze pamiętajmy przede wszystkim o odbiorcy. Naszym celem ma być utrzymanie jego zainteresowania. Posty muszą być atrakcyjne i nie ograniczać się tylko do przedstawienia ofert. W naszych publikacjach możemy dzielić się sukcesami firmy, przedstawić pracowników czy pisać o rynku lokalnym, na którym działamy. To, które materiały są najciekawsze, pokażą nam jasno reakcje naszych obserwatorów.
Artykuł sponsorowany