Reklamy są czymś na stałe obecnym w naszym życiu codziennym. Widzimy je każdego dnia w swoich smartfonach, Internecie, telewizji, słyszymy w radiu i mijamy na ulicach miast. Ogromną rolę odgrywa wciąż reklama zewnętrzna, którą możemy napotkać wszędzie w jej najróżniejszych formach, od citylightów, billboardów, wielkoformatowych tablic i murali, po reklamy na przystankach, paczkomatach czy w komunikacji miejskiej. Reklamy pełnić mogą różne funkcje, jedne mają na celu wypromowanie produktu lub usług świadczonych przez dane przedsiębiorstwo, inne budować trwały wizerunek marki, jej rozpoznawalność, jeszcze inne służą w kampaniach wyborczych i informacyjnych. Niezależnie od celu przekazu prezentowanego przez daną formę, dokonać można rozróżnienia na rodzaje reklamy zewnętrznej. Wybór dopasowanego do kampanii nośnika jest całkiem ważny dla jej powodzenia, stąd warto przyjrzeć się kilku kwestiom.

Rodzaje nośników reklamy zewnętrznej

Podstawowa definicja reklamy zewnętrznej, zwanej także outdoorową, wskazuje na miejsce, w którym dana reklama się znajduje. Za przestrzeń ekspozycyjną służą jej większe i mniejsze miasta, wsie, infrastruktura dróg etc. Celem tego typu reklamy jest docieranie do konsumentów, kiedy są poza domem. Wykorzystuje ona w tym celu różne nośniki, na których zamieszczane są konkretne treści. Najpopularniejszą, a zarazem najbardziej z reklamą zewnętrzną kojarzoną formą, jest oczywiście billboard, czyli tablica służąca do wystawiania plakatów i plansz reklamowych. Może występować w formie wolnostojącej lub zawieszonej na ścianach budynków. Billboardy sprawdzają się właściwie w każdym biznesie i cechują wysoką skutecznością. Ilość ich potencjalnych odbiorców jest ogromna, podczas gdy sama cena wraz z drukiem i montażem nie musi być wcale wygórowana. Poza podstawowymi wielkościami billboardu – 12m i 18m występuje jeszcze wersja mniejsza i bardziej kompatybilna – tzw. vinylboard. Wielkie reklamy, zamieszczane na budynkach i przy autostradach, cechujące się całkiem imponującymi rozmiarami, noszą miano reklamy wielkoformatowej – https://www.znajdzreklame.pl. Jest to rozwiązanie zdecydowanie bardziej kosztowne od zwykłego billboardu, potrafi jednak przynosić wysokie zyski. Wartymi wspomnienia formami w podobnym formacie są także murale reklamowe, malowane na zalecenie firm na ścianach budynków, czy też telebimy z ekranami LED, wyświetlające animacje i krótkie spoty reklamowe. Ponadto, często wybieranymi mniejszymi rodzajami reklamy zewnętrznej są citylighty, montowane na przystankach oraz plakaty na słupach reklamowych, środkach transportu publicznego i we wnętrzach autobusów i tramwajów. Popularność w ostatnich latach, jako nośniki reklamowe, zyskują także paczkomaty.

Skuteczny outdoor

Billboard, baner, czy citylight – dobór reklamy a cel kampanii

Pojawia się pytanie, czy wybór nośnika ma wpływ na przebieg i efekty kampanii reklamowej. Zdaje się jednak, że podstawową kwestią jest dobry projekt i plan na kampanię, nie zaś sam nośnik. Najlepszym rozwiązaniem, pozwalającym na dotarcie do jak największych grup odbiorców jest wykorzystanie kilku środków przekazu jednocześnie. Oczywiście na wybór nośnika mogą mieć wpływ planowane rozmiary kampanii, docelowa grupa odbiorców czy przeznaczane na nią fundusze. Przede wszystkim jednak, najwyższą skuteczność gwarantuje połączenie kluczowych środków.

Reklama w wielkim mieście – jak zostać zauważonym?

Planując kampanię reklamową, nie sposób uniknąć rozważań nad wyborem formy zewnętrznej. Tradycyjne rozwiązania wizualne, takie jak plakaty, banery, czy billboardy są wciąż powszechne i skutecznie docierają do milionów odbiorców każdego dnia. Problemem jednak może stać się rozplanowanie reklamy w wielkim mieście, w którym mnogość rozmaitych elementów, nie tylko architektonicznych, lecz także stricte komercyjnych, rozprasza uwagę przechodniów, racząc ich powalającą nieraz ilością bodźców jednocześnie. Jak w takiej sytuacji przebić się przez gąszcz obrazów, kolorów oraz symboli i mimo wszystko zwrócić na siebie uwagę? Rozwiązaniem może stać się inwestycja w reklamę wielkoformatową. Więcej nie zawsze znaczy lepiej, lecz akurat w tym konkretnym przypadku, od doboru odpowiedniej powierzchni nośnika może zależeć powodzenie danej kampanii.

Skuteczny outdoor

Większe miasto, większa reklama, większe możliwości

W wielkich miastach, ciężko nieraz przebić się do uwagi odbiorcy plakatem, czy ulotką, ze względu na niezliczone ilości tego rodzaju materiałów reklamowych, bombardujących przechodnia ze wszystkich stron. Małe formy mogą zostać

pochłonięte przez dynamikę miasta i niszczeć niezauważone, nie przynosząc oczekiwanych skutków i planowanego zysku. O wiele trudniej ominąć reklamę wielkoformatową, czy to zainstalowaną na fasadzie budynku, czy na wolnostojącym nośniku przy autostradzie lub drodze szybkiego ruchu. Z tego też względu, stanowi ona dobrą alternatywę dla innych form reklamy outdoorowej, szczególnie efektywnie pełniąc swą rolę w przestrzeni dużych miast. Gwarantuje dużo większą widoczność, a co za tym idzie, wyższą skuteczność w docieraniu z treścią do odbiorcy. Dzięki niej, można w krótkim czasie zostać zauważonym i czerpać z tego wymierne korzyści. Czy jednak sam jej rozmiar wystarczy by zapewnić sukces?

Reklama wielkoformatowa – jakość i miejsce także mają znaczenie

Dobra reklama wielkoformatowa nie kończy się mimo wszystko na swoich rozmiarach. Sam rozmiar jest oczywiście niewątpliwym atutem, pozwalającym na przykucie uwagi odbiorcy i zapewnienie sobie widoczności, jednak należy brać pod uwagę jeszcze kilka kluczowych czynników, które znacznie rozwiną jej potencjał, przyczyniając się do odniesienia sukcesu. Duża, lecz źle zaprojektowana reklama będzie tylko kolejnym zakłóceniem przestrzeni miejskiej, na którą przechodzień owszem, zwróci uwagę, po czym wymaże ją natychmiastowo z pamięci. Żeby reklama wielkoformatowa spełniała swoje założenia, musi być odpowiednio zaprojektowana, tak, by maksymalnie wykorzystać ułamki sekund, gdy padnie na nią wzrok przechodnia i przekazać mu istotne dla jej założeń treści. Dobry dobór barw, odpowiednie nasycenie i zwięzły komunikat to podstawy przy tworzeniu skutecznej reklamy. Drugą ważną kwestią jest także jej lokalizacja. Od dopasowania odpowiedniego miejsca zależeć będzie to, ile osób dziennie zobaczy naszą reklamę, a nawet – jakie preferencje może mieć jej potencjalny odbiorca.

Skuteczny outdoor

Skuteczność reklamy wielkoformatowej

Połączenie omówionych czynników sprawia, że reklama wielkoformatowa https://www.znajdzreklame.pl/reklama-wielkoformatowa cechuje się wysoką skutecznością w docieraniu do odbiorcy. Wielkie miasta wymagają dużych starań o uwagę każdego z potencjalnych klientów. Dlatego warto inwestować w skuteczne rozwiązania, dzięki którym można rozsądnie rozplanowywać kampanie reklamowe. Wybór reklamy wielkoformatowej jest świetnym rozwiązaniem pozwalającym na wybicie się z tłumu  i dotarcie do dużej ilości konsumentów, stąd zawsze warto mieć ją na uwadze, szczególnie w połączeniu z innymi formami reklamy outdoorowej. Sama z siebie ma już sporą siłę przebicia, współpracując jednak z innymi rozwiązaniami, tym lepiej potrafi zapewnić ogromny sukces. 

Artykuł sponsorowany