Napisałeś tekst, który może zainteresować twoich klientów? To dopiero pierwszy krok na drodze do pełnego sukcesu.

Kolejnym będzie praca polegająca na jego optymalizacji do wymogów największej wyszukiwarki na świecie - Google.

Ustalamy tematykę danego artykułu - przykład - chcemy napisać coś o content marketingu

W oparciu o tematykę ustalamy główne słowo kluczowe lub frazę, która odpowiada tematyce budowanego artykułu, szukamy też synonimów zgodnych z logiką Google - w tym przypadku główne słowo kluczowe to content marketing.

Można posiłkować się narzędziem udostępnionym przez Google - Google Adwords Keyword Planner - lub po prostu wpisać frazę content marketing w wyszukiwarce (tak jak widać na screenie poniżej).

content marketing

i sprawdzić na dole strony z wynikami wyszukiwarki, jakie frazy podpowiada Google.

 content marketing

Słów, które podpowiada wyszukiwarka, można używać w tekście wymiennie z frazą główną. Jeżeli natomiast zabraknie nam fraz, klikając w dowolną propozycję Google’a, przejdziemy do kolejnej porcji podpowiedzi.

content marketing

Pamiętaj, fraz, które podsuwa Google, powinno się użyć, wpisując je jako tagi przy publikowaniu tekstu w CMS-ie bloga i sklepu.

Budujemy tekst, który zawiera niezbędne słowo kluczowe

Warto zwrócić uwagę na:

a) tytuł - dobrze jest, gdy fraza lub słowo kluczowe znajduje się w tytule, a idealnie, gdy to od niej się on zaczyna. W naszym przykładowym artykule słowo główne kluczowe znajduje się w tytule: Content marketing? Bardzo chętnie, poproszę!  Tytuł jest oznaczony jako nagłówek H1 - powinno być to zapewnione przez CMS sklepu i bloga,

b) tekst musi zawierać śródtytuły oznaczone na stronie H2 i powinny one zawierać frazy główne lub synonimy tych fraz. W naszym przypadku tekst posiada kilka śródtytułów:

  • Content marketing - stawiaj na jakość,
  • Content marketing - nowe nośniki treści,
  • Content marketing i branding emocjonalny,

c) oznaczmy w tekście boldem - pogrubiamy lub kursywą frazy, które chcielibyśmy, by Google wziął pod uwagę.

content marketing

Poprzez oznaczenia H1, H2, bold i kursywę nadajemy wagę określonym frazom i informujemy Google, co jest istotne w tym tekście.

Optymalna wielkość artykułu z frazą - content marketing

Dobry tekst powinien mieć minimum 3000 znaków, być wyczerpujący lub nawiązywać do kolejnego, który będzie uzupełnieniem tego artykułu. Krótkie teksty mogą być wręcz szkodliwe, gdyż wejście na stronę i wyjście po krótkim czasie określane jest przez Google jako złe odrzucenie strony, a sam artykuł jako mało wartościowy.

Pamiętaj: Dobry CMS to druga połowa sukcesu!