Już od wielu lat, szczególnie od kiedy internet stał się coraz popularniejszy i bardziej powszechny, nastała era blogów, vlogów i podcastów, wieszczony jest koniec prasy papierowej. Jednak mimo tych założeń, czasopisma nadal mają się całkiem nieźle. Co prawda ich nakłady raczej maleją niż rosną, ale mają za to często grupę bardzo lojalnych odbiorców. Czy więc reklama w prasie jest dobrym rozwiązaniem? Jakie są jego wady i zalety? Podpowiadamy w niniejszym artykule!

Reklama w prasie

Reklama w prasie nadal jest popularną formą rozpowszechniania swoich produktów i usług. Jakie ma zalety i wady?

Zalety reklamy w prasie

Jakie są dobre strony, które mogą zachęcić nas do zareklamowania się w prasie?

  1. Odbiorcy mają duże zaufanie do prasy papierowej. Można zauważyć, że znacznie bardziej wierzą w informacje, które przeczytają w czasopiśmie niż na przykład w internecie. Wychodzą bowiem z założenia, że w internecie może pisać właściwie każdy, z kolei prasa jest już miejscem, w którym informacje są (a przynajmniej powinny być) weryfikowane. 

  2. Reklama w prasie nie zniknie nam tak szybko z oczu. Zdarza się, że coś mignie nam w internecie, jednak tak szybko, że w zasadzie nawet nie zwracamy na to większej uwagi. Poza tym na stronach internetowych często jest tak dużo banerów, że przestajemy je zauważać. W prasie wygląda to zupełnie inaczej.

  3. Do reklamy w prasie znacznie łatwiej wrócić. Przede wszystkim dlatego, że gazet w domu mamy znacznie mniej niż możemy przeczytać artykułów w sieci. Kiedy widzieliśmy reklamę interesującego nas sklepu w internecie, może się okazać, że szybko zapominamy, gdzie to w ogóle było – w ciągu dnia odwiedzamy mnóstwo witryn, często takich, które są nam zupełnie nieznane. W przypadku czasopism jest inaczej – zazwyczaj wiemy, w którym numerze zobaczyliśmy coś, do czego teraz chcemy wrócić. 

  4. Prasa jest również dość łatwo dostępna. Nawet jeżeli nasz potencjalny klient jej nie kupuje, bardzo często przegląda ją w różnego rodzaju poczekalniach. 

  5. Reklamę w prasie można rozszerzyć o internet, na przykład dodając kod QR czy adres strony internetowej, gdzie można się zarejestrować, by przykładowo wziąć udział w konkursie. 

Wady reklamy w prasie

Co sprawia, że nad reklamą w prasie warto dokładnie się zastanowić? 

  1. Reklama w prasie musi być zaplanowana z dużym wyprzedzeniem. Jeśli przygotowaliśmy kampanię i chcemy natychmiast zacząć działać, czasopisma nie będą dobrym rozwiązaniem. Często od momentu zakupu reklamy do jej publikacji mija nawet kilka miesięcy.

  2. Czasopisma są dostępne na rynku dość krótko. Gazety codzienne znikają już następnego dnia. Oczywiście są dostępne miesięczniki czy kwartalniki, ale wciąż reklama może mieć znacznie krótszą „datę ważności” niż miałoby to miejsce na przykład w sieci.

  3. Uważa się również, że reklama w prasie nie ma bardzo dużego wpływu na wyobraźnię użytkownika. 

  4. Reklama w prasie jest również oczywiście często o wiele droższa niż przykładowo reklama w internecie. Dlatego też jeśli mamy mały budżet na kampanię, najpewniej nie jesteśmy w stanie zareklamować się w czasopiśmie, a nie na pewno w takim, który ma duży nakład. 

Reklama w prasie może być bardzo dobrym rozwiązaniem, jednak warto również mieć świadomość wad, dzięki czemu będziemy mogli ostatecznie zdecydować, czy na pewno będzie dla nas korzystna.

Polecamy