Działalność gospodarcza, w której nie korzysta się z technologii mobilnych, nie wykorzystuje pełni potencjału, jaki stwarza powszechny dostęp do Sieci oraz nowoczesnych aplikacji. Oto kilka aspektów, na które warto zwrócić uwagę w tym kontekście. Sprawdź czym jest marketing mobilny oraz jak uczynić biznes bardziej mobilnym!

Media społecznościowe, a marketing mobilny

Chociaż rozwój mediów społecznościowych można obserwować na przestrzeni wielu lat, dopiero od niedawna upowszechnienie się urządzeń mobilnych pozwoliło pobić niewyobrażalne wcześniej rekordy. Skoro klienci wielu branż spędzają dużo czasu, spoglądając w ekran i przeglądając swoje konta w social media, warto to wykorzystać.

Angażująca treść doskonale sprawdza się przy mobilnym przeglądaniu takich portali jak Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, YouTube czy Snapchat. Firmowe konta dają dostęp do wielu statystyk, a te z kolei pomagają w przygotowaniu materiałów promocyjnych skierowanych do konkretnej grupy docelowej. Aby zarządzać narzędziami, które budują wizerunek i zbliżają firmę z klientem, nie trzeba nawet włączać komputera.

SMS, mailing, chat boty

Marketing mobilny pozwala znacznie łatwiej niż kiedykolwiek wcześniej dotrzeć do potencjalnego klienta. Jeśli ma się zgodę na przekazywanie newslettera drogą mailową czy SMS-ów reklamowych, można to wykorzystać w bardzo efektywny sposób. Nie należy jednak nadużywać zaufania odbiorców. Zbyt nachalna i zbyt częsta promocja tymi kanałami przynosi efekt odwrotny do zamierzonego.

W tym miejscu warto zaznaczyć, że smartfon jest dla przedsiębiorcy narzędziem przede wszystkim do komunikacji. W tym kontekście jednym z najpopularniejszych trendów jest wykorzystanie chat botów, które nawiązują dialog z użytkowaniem w sposób automatyczny, bez udziału fizycznej osoby. Chodzi o to, by profil firmowy samodzielnie odpowiadał na pytania zadawane przez użytkowników, np. w aplikacji Messenger.

Marketing mobilny - jego zarządzanie i ewaluacja

Na osobne omówienie zasługują wszelkie możliwe formy zarządzania reklamą, np. Google Ads czy analiza statystyk w Google Analytics. I znów – czy do skutecznego działania w tym zakresie jest potrzebny komputer? Trzeba przebywać w biurze, nie odrywając się od biurka? Absolutnie nie. Dziś to właśnie za pomocą smartfonów lub tabletów można korzystać z funkcjonalności aplikacji wspierających marketing online. Pełna kontrola o każdej porze dnia i nocy to coś, na czym zależy wielu biznesmenom.

Content marketing

Urządzenia mobilne są znakomitymi narzędziami do wdrażania wszelkich strategii wykorzystujących treść. Sprawny, wyposażony w niezbędne aplikacje smartfon czy tablet może być prawdziwym „centrum dowodzenia”, jeśli chodzi o prowadzenie bloga albo publikację treści w różnych kanałach. Nie chodzi wyłącznie o teksty, ale również grafikę czy video. Prowadząc marketing mobilny na wydajnych urządzeniach, tworzenie materiałów wizualnych służących szeroko rozumianej promocji jest zajęciem mało czasochłonnym, za to niezwykle elastycznym. Nawet w oddali od siedziby firmy można w pełni dbać o jej pozycjonowanie i reklamowanie za pomocą jakościowej treści.