Użytkownik wchodzi na stronę naszego sklepu internetowego, poszukuje produktu czy usługi, wrzuca ją do koszyka, płaci, finalizuje transakcję… i to tyle? Czy na tym kończy się nasz kontakt z nim? Oczywiście, że nie. Zdecydowanie warto wziąć pod uwagę również opinie klientów o naszym produkcie. Dlaczego są one tak ważne? Co zrobić, by zachęcić klienta do ich wyrażenia? Podpowiadamy w niniejszym artykule!

Dlaczego opinie klientów są tak ważne?

Nie należy lekceważyć opinii klienta. Co więcej, warto namówić go do jej pozostawienia. Dlaczego jest to tak ważne? Ponieważ opinia może być częścią naszej marketingowej strategii. Jeśli będzie pozytywna, może przyciągnąć innych klientów. 

Oczywiście zdarza się również, że opinie klientów są negatywne, wtedy musimy odpowiednio podejść do takiego problemu i pokazać, że interesuje nas to, co dzieje się z produktem czy usługą po zakupieniu. Musimy sprawdzić, czy rzeczywiście wystąpił błąd, dlaczego tak się stało, zweryfikować to i jeżeli wina leży po naszej stronie, jak najszybciej to naprawić. 

Nie wszystko chcemy sprawdzać sami. Zazwyczaj, jeśli mamy w planach zakup, upewniamy się co do niego albo prosząc innych o opinię, albo samodzielnie jej szukając. Dla wielu z nas sprawdzenie, co piszą inni internauci, jest pierwszym krokiem, jaki robimy. 

Nie chcemy trafić na oszustów, krętaczy, nie chcemy kupić czegoś, co tak naprawdę nie zgadza się z opisem. Opinia innych użytkowników jest więc dla nas drogowskazem, czy naprawdę warto. To głównie takim informacjom wierzymy, bardziej niż opisom produktów i zapewnieniom producentów. 

W związku z tym zakładka z opiniami klientów powinna być stałą częścią naszej strony.

Jak zachęcić klienta do pozostawienia opinii?

Znacznie chętniej zostawiamy opinie negatywne niż pozytywne. Towar przyszedł zgodnie z wymaganiami – o czym więc pisać? Jeśli jednak coś jest nie tak, od razu mamy ochotę powiedzieć o tym wszędzie. 

Dlatego też warto zachęcić klientów do pozostawienia kilku zdań również wtedy, kiedy są zadowoleni z zakupu. Jak to zrobić? 

Intuicyjne dodawanie opinii

Pamiętaj o tym, by dodawanie opinii było jak najprostsze. Najlepiej przygotować odpowiedni, krótki formularz, który bez problemu można wypełnić. Jeśli klient dostanie link do miejsca, w którym ma zamieścić opinię i okaże się, że musi się gdzieś zalogować, a kiedy to zrobi, musi sam poszukać miejsca, w którym powinien zostawić opinię – najpewniej tego nie zrobi.

Napisz e-maila po zakupie

Napisz do klienta po zakupie i zapytaj go o to, jak sprawdza mu się produkt czy usługa. Dodaj miejsce, gdzie może wystawić swoją opinię. Zapewnij, że jest ona dla ciebie bardzo ważna.

Zaproponuj dodatkowe korzyści

Możesz również zaproponować klientowi korzyści w zamian za pozostawienie opinii – zniżkę, punkty lojalnościowe itp. 

Co za dużo, to niezdrowo

Kontaktowanie się z klientem z całą pewnością może pomóc, pamiętajmy jednak, by nie popadać w skrajności. Jeśli wysyłamy mail z prośbą o opinię w poniedziałek, a we wtorek już się przypominamy, klient może poczuć się wręcz osaczony i tym bardziej nie będzie chciał z nami współpracować.

Opinie klientów są niezwykle ważne w strategii marketingowej. Poza tym pozwalają ulepszać nasze produkty. Dlatego też warto o nich pamiętać i próbować do nich zachęcić swoich użytkowników.

Polecamy