Kiedy otwieramy swoją firmę, mamy nadzieję, że dotrze ona do jak największej liczby klientów i że odniesiemy sukces – takie podejście jest bardzo dobre, w końcu jaki sens miałoby zakładanie działalności, jeśli od samego początku czujemy, że nic z tego nie będzie? Jednak problemem początkujących przedsiębiorców często jest ograniczony budżet. Nierzadko muszą oni zainwestować w narzędzia niezbędne do pracy, siedzibę czy wyposażenie i budżet, który mogliby przeznaczyć na promocję, okazuje się niewielki. Tania reklama jest jednak możliwa i w dzisiejszych czasach bardzo pomocny jest w niej powszechny dostęp do internetu. Gdzie możemy promować nasze produkty i usługi? 

Tania reklama w trzech krokach

Małe nakłady finansowe na promocję naszego przedsiębiorstwa sprawić mogą, że zaczniemy poszukiwać takich miejsc, w których będziemy mogli ją przeprowadzić za naprawdę niewielkie pieniądze. Oczywiście, że małego przedsiębiorcy, który dopiero wchodzi na rynek, nie będzie stać na reklamę w telewizji. Jednak od czego mamy internet, do którego niemal każdy ma dzisiaj dostęp? Tania reklama w sieci jest możliwa. Z jakich sposobów możemy skorzystać? Przedstawiamy trzy kroki, które mogą sprawić, że zdobędziesz nowych klientów. 

Własna strona 

Może się to wydawać oczywistością, jednak nie każdy przedsiębiorca ma własną stronę internetową. Często może to być błędem, ponieważ już od wielu lat można usłyszeć, że jeśli czegoś nie można znaleźć w internecie, to najpewniej to nie istnieje. Jeśli więc nasza firma nie wyskoczy w wynikach wyszukiwania, potencjalny klient może stwierdzić, że poszuka czegoś innego.

Własna strona nie musi być szczególnie rozbudowana. Najważniejsze, żeby zawierała wartościowe teksty, była przejrzysta, estetyczna i przede wszystkim – funkcjonalna. Jeśli odbiorca się na niej pojawi, musi bez problemu znaleźć wszystkie interesujące go informacje. 

Pamiętajmy również o pozycjonowaniu, abyśmy byli jak najwyżej w wynikach wyszukiwania przeglądarki na daną frazę.

Media społecznościowe

Doskonałym narzędziem do reklamowania swoich usług są też media społecznościowe. Korzysta z nich mnóstwo osób, warto więc także w tym miejscu skorzystać z możliwości promocji. 

Oczywiście warto powiadomić swoich znajomych na Facebooku, jednak równie dobrym krokiem będzie prowadzenie firmowego fanpage’a, gdzie możemy na przykład dzielić się wiedzą, grupy tematycznej, Instagrama, na którym możemy pokazywać kulisy naszej pracy czy konta na Twitterze, gdzie możemy dzielić się ciekawostkami. Możliwości jest mnóstwo. Możemy też zapłacić za zwiększenie zasięgów, co również nie generuje dużych kosztów.

E-mail marketing

Niedrogą formą promocji może być także e-mail marketing. Przykładowo newsletter jest doskonałym sposobem, aby informować naszych klientów o naszych produktach, usługach, promocjach, mówić o ciekawostkach, edukować. 

Te trzy kroki mogą sprawić, że przyciągniemy nowych klientów. Nakłady są naprawdę niewielkie, a wyniki mogą być imponujące. Pamiętajmy jednak, by w każdym miejscu mówić o czymś innym, nie dublować treści i starać się, aby reklama była jak najbardziej dopasowana do naszej grupy docelowej.