Jeśli zakładamy firmę i sprzedajemy własne produkty czy usługi, zależy nam na tym, by dotarły do jak największej liczby klientów, a nasza działalność odniosła sukces. Dlatego też bardzo ważne jest nie tylko tworzenie dla nich, lecz także budowanie marki osobistej. Im będzie to bardziej rozwinięte, tym większe zaufanie do nas, co oczywiście przekłada się także na wyniki. W czasach, kiedy dla odbiorcy tak ważna jest wartościowa treść, idealnym rozwiązaniem wydaje się budowanie marki przy pomocy content marketingu. Jak to zrobić? Jakimi kanałami możemy dotrzeć do potencjalnych klientów? Przeczytaj w niniejszym artykule!

Budowanie marki przy pomocy content marketingu

Skoro wartościowe treści są tak ważne dla odbiorców, z całą pewnością warto je wykorzystać. Budowanie marki przy pomocy content marketingu może pomóc nam w osiągnięciu sukcesu. 

Co może nam dać treść? 

  • Dobra, zoptymalizowana treść może podnieść naszą pozycję w wyszukiwarce.

  • Zwiększyć nasz wizerunek eksperta.

  • Zwiększyć zaufanie potencjalnych i obecnych klientów.

Jak pisać, by budowanie marki przy pomocy content marketingu miało sens?

Jak tworzyć treści, by odbiorca uznał je za wartościowe? Przede wszystkim musimy pamiętać, aby dopasować je do grupy odbiorców. Komu chcemy sprzedawać swoje usługi? Jakim językiem posługują się te osoby? Co je do nas przekona? Inaczej tworzymy teksty dla młodzieży, a inaczej na przykład dla pracowników banku.

Pamiętajmy również, że optymalizacja jest ważna, ponieważ dzięki niej możemy znaleźć się wyżej w wyszukiwarce, ale tekst nie powinien być naszpikowany słowami kluczowymi. To nie tylko utrudnia czytanie, lecz także obniża jakość. 

Reklama naszych usług wpleciona w treść? Jak najbardziej! Jednak tutaj także pamiętajmy, by nie przesadzić. Odbiorca zauważy także reklamę nienachalną. Co więcej, najpewniej właśnie taka będzie dla niego bardziej wiarygodna.

Pamiętajmy także o poprawności – zarówno tej merytorycznej, jak i językowej. Dzięki temu pokazujemy nasz profesjonalizm.

Gdzie tworzyć treści?

Jeśli zdecydujemy się na budowanie marki przy pomocy content marketingu, pytanie może brzmieć: co i gdzie publikować? Podpowiadamy!

  1. Blogi

Blog firmowy albo po prostu blog, na którym dzielimy się swoją wiedzą. W takim miejscu możemy też dokładnie opisać nasze produkty lub usługi, pokazać jak pracujemy za kulisami, wytłumaczyć wszystko, co może być niejasne.

  1. Wpisy gościnne

Wpisy gościnne u innych blogerów czy na portalach branżowych to również doskonałe miejsce do budowania marki za pomocą content marketingu. Musimy jednak zwrócić uwagę na to, gdzie chcemy publikować, jakie inne treści znajdziemy w tym miejscu czy jakie są zasięgi.

  1. Treści audiowizualne

Content marketing to również treści audiowizualne. Jeśli więc chcesz dotrzeć do swoich odbiorców za ich pomocą, jest to doskonały pomysł. Możesz wybrać wideo, ale też coraz bardziej popularne podcasty.

  1. Ebooki

Aktualnie bardzo popularne są także ebooki. Stwórz ebook z dziedziny, w której jesteś ekspertem, podziel się wiedzą , którą posiadasz. 

Budowanie marki za pomocą content marketingu może być świetnym rozwiązaniem i pomóc nam w osiągnięciu sukcesu, warto rozważyć tę opcję!