Współcześnie internet z każdej strony atakuje użytkowników mnóstwem reklam i haseł. W mniej lub bardziej wyszukany sposób jesteśmy namawiani do kupna produktów czy usług. W tym zalewie informacji może się wydawać, że najważniejsza jest ilość – potencjalny klient musi nas zauważyć. Jednak nic bardziej mylnego. Musimy zdawać sobie sprawę z tego, że właśnie między innymi przez ten nadmiar internauci znacznie bardziej doceniają jakościowe treści i to one interesują ich bardziej niż hasła reklamowe. Przygotowując strategię marketingową, nie można dzisiaj pominąć marketingu treści. Czym jest content marketing i dlaczego jakość ma znaczenie? Odpowiadamy w niniejszym artykule!

Czym jest content marketing?

Content marketing, czyli marketing treści polega na tworzeniu wartościowych treści, które następnie są publikowane i udostępniane. Są to zazwyczaj publikacje eksperckie, które mają za zadanie między innymi przyciągnięcie nowych odbiorców i zainteresowanie produktem lub usługą. 

Dzięki content marketingowi odbiorcy nie dostają tylko tekstu reklamowego, lecz także wartość dodaną – wiedzę przekazywaną w jakościowy i przystępny sposób przez ekspertów. 

Jeśli dzielimy się wiedzą z dziedziny, w której jesteśmy ekspertami i jest ona wartościowa, odbiorcy będą mieli do nas większe zaufanie, tym samym chętniej sięgną właśnie po nasze produkty i usługi.

Content is a king

Z marketingiem treści związane jest ważne hasło mu przyświecające: content is a king. Warto je zapamiętać, ponieważ jest w nim dużo prawdy – jego zastosowanie w naszych działaniach może przyciągnąć do nas nowych klientów lub sprawić, że obecni zostaną z nami na dłużej. 

O czym pisać? Blog firmowy może być świetnym miejscem do dzieleniem się swoją wiedzą. Jeśli sprzedajesz produkty, napisz, jak z nich korzystać, przedstaw ukryte funkcje. Zastanów się, kto jest twoim odbiorcą i jakich treści może oczekiwać. Jeśli twoje usługi mogą brzmieć nieco obco, wyjaśnij, jak pracujesz. Pokaż, że masz naprawdę dużą wiedzę w danej branży.

Content marketing – dlaczego warto? 

Wiemy już, jak ważny jest content market, jednak warto podkreślić także, dlaczego tak dobrze może wpłynąć na promowanie naszego przedsiębiorstwa i jego produktów. Dlaczego stosowanie marketingu treści w naszych działaniach to dobry pomysł? 

Dobra jakość tekstów jest ważna nie tylko dla odbiorców, lecz także wyszukiwarek! Aktualnie liczą się nie tylko dobrze dobrane słowa kluczowe. Im bardziej jakościowe artykuły znajdą się na twojej stronie, tym więcej osób na nie wejdzie i się z nimi zapozna, w wyniku czego optymalizacja strony będzie jeszcze lepsza!

Jeśli treści będą ciekawe, z pewnością będzie to pomocne także w budowaniu twojej marki. Poza tym zadowolony z tego, co przeczyta użytkownik najpewniej poda nasz artykuł dalej – np. udostępni go w swoich mediach społecznościowych, co znacznie zwiększy nasze zasięgi. 

Zdarza się, że działamy w branży, która nie jest zbyt popularna i użytkownicy mogą nie wiedzieć, że potrzebują naszych usług czy produktów. Dzięki jakościowej treści możemy wszystko wyjaśnić i tym samym pozyskać kolejnych klientów. 

Przygotowując strategię marketingową, nie zapominajmy więc o content marketingu. Dla współczesnych odbiorców jakość treści ma ogromne znaczenie i warto wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom.