Jeśli tworzymy stronę internetową po to, by wypromować nasz produkt czy usługę, to oczywiste, że chcemy, aby był na niej jak największy ruch, a potencjalni klienci szybko się o niej dowiedzieli. W takim przypadku często musimy zainwestować, bo nie jest normą, że z dnia na dzień witryna staje się popularna bez naszych dodatkowych działań. Aby polepszyć jej widoczność, pomocna może stać się reklama AdWords. Jak ją zaplanować, jeśli nasz budżet nie jest zbyt wysoki? Co możemy zrobić, by taka kampania nie obciążyła nadmiernie naszej kieszeni? Podpowiadamy w niniejszym artykule!
Ile kosztuje reklama AdWords?
Zanim w ogóle zainteresuje nas reklama AdWords warto oczywiście wiedzieć, ile to kosztuje. Stawkę ustala się na podstawie wybranego słowa kluczowego – musi być ona powiązana z naszą działalnością. Dzięki takiej reklamie nasza witryna będzie wyświetlała się osobom, które wpiszą daną frazę w wyszukiwarkę. Dodatkowo ustalić można konkretny budżet dla kampanii.
Płaci się tylko wówczas, gdy użytkownik zdecyduje się kliknąć w nasz adres i przejść do strony internetowej lub zadzwoni do nas, korzystając z przycisku ZADZWOŃ. Warto ustalić już na początku, co jest naszym celem – wchodzenie na stronę, a może właśnie telefony od klientów – i zależnie od tego podzielić swój budżet.
Jak zaoszczędzić?
Co zrobić, jeśli nasz budżet jest ograniczony? Przede wszystkim warto ustalić dzienne limity wydatków. Może się okazać, że mimo wszystko będą się one wahały (mogą być do 20% wyższe lub niższe), jednak jest to zależne od natężenia ruchu. Google AdWords wcześniej uśrednia nasz limit, więc nie wiąże się to z opłatami.
Nie jest również konieczna najwyższa pozycja w wyszukiwarce. Może się wydawać, że tylko pierwsza trójka coś nam da, jednak nieco niższe pozycje także dobrze się klikają, a co więcej – płacimy wówczas mniej za kliknięcia użytkowników, choć ruch może być naprawdę dobry.
Ustalmy również konkretną lokalizację, jeśli działamy na określonym terenie, abyśmy nie musieli płacić za kliknięcia osób, które mieszkają na drugim końcu kraju i raczej nie skorzystają z naszych usług.
Można również próbować korzystać z dłuższych fraz kluczowych, które mają mniejszą konkurencję, tym samym znowu koszt za kliknięcie jest dla nas mniejszy i możemy oszczędzić.
Skąd wiedzieć, że reklama AdWords działa?
Skąd mamy wiedzieć, że klient robi coś więc niż tylko klika w link? Niestety AdWords nie zawiera informacji o konwersji. W takiej sytuacji jednak warto połączyć swoje konto z Google Analytics. To właśnie tam dowiemy się więcej na temat ruchu na naszej stronie i zachowań użytkowników.
Reklama AdWords nie musi pochłaniać ogromnych pieniędzy. Warto wiedzieć więc, co zrobić, by móc na niej nieco zaoszczędzić. Dzięki niej możemy pozyskać nie tylko ruch na stronie, lecz także nowych klientów, stosunkowo niewielkim kosztem. Tak naprawdę wszystko możemy ustalić – od naszego miejsca w wyszukiwarce, po dzienny budżet, więc dodatkowe koszty nie powinny nas zaskoczyć. Taka reklama może być nam naprawdę potrzebna na początku naszej działalności!