Jako klienci sklepów internetowych mamy czasami wrażenie, że każdy nasz krok w sieci jest monitorowany. Zrezygnujemy z zakupu, po czym widzimy reklamy oglądanych przez nas wcześniej produktów. Jednak ponowne przyjrzenie się im, może sprawić, że wrócimy do sklepu i jednak zdecydujemy się na złożenie zamówienia. Dlatego też przedsiębiorcy często decydują się na właśnie takie dopasowanie reklam do odbiorców. Czym jest remarketing? Dlaczego warto z niego korzystać? Podpowiadamy w niniejszym artykule!
Czym jest remarketing?
Remarketing pozwala nam na dotarcie do osoby, która przeglądała już nasz sklep, jednak nie dokonała ostatecznie transakcji. To oznacza, że nasze działania marketingowe są już przez nie znane, dlatego też ma miejsce ponownie.
Jak to wygląda w praktyce? Nasz potencjalny klient przegląda ofertę sklepu internetowego. Ostatecznie jednak niczego nie kupuje. Jednak kiedy korzysta z innej strony – mediów społecznościowych, przegląda portale – wyświetlają mu się reklamy naszej firmy lub konkretnych produktów, które przeglądał.
Są to więc dopasowane do potencjalnego użytkownika przekazy. Dostaje on informacje o tym, co wcześniej już oglądał i czym był zainteresowany.
Rodzaje remarketingu
Remarketing możemy podzielić na prosty i zaawansowany.
Remarketing prosty polega na tym, że potencjalnemu klientowi wyświetla się reklama naszego sklepu. Celem przedsiębiorcy jest to, aby użytkownik wrócił na stronę – niekoniecznie do porzuconego produktu.
Remarketing zaawansowany z kolei to reklamy produktów, które przeglądaliśmy, a których nie kupiliśmy lub podobne do tych, które kupiliśmy/przeglądaliśmy. Dzięki temu widzimy na przykład coś zgodnego z przedziałem cenowym, który nas interesuje.
Jak to działa?
Jak działa remarketing? Na stronie i jej wszystkich podstronach zamieszczony jest skrypt, który zapamiętuje ciasteczka klienta. Następnie, jeśli przeniesie się on w miejsce, które współpracuje z tym skryptem, otrzymuje spersonalizowane reklamy.
Jeśli użytkownik zastanawiał się długo nad zakupem, ponowne wyświetlenie produktów może sprawić, że znowu wejdzie na stronę i tym razem dokończy transakcję.
Dlaczego warto stosować remarketing?
Dlaczego więc warto stosować remarketing?
Tak jak już wspominaliśmy, istnieje znacznie większa szansa, że klient wróci na naszą stronę, jeśli mu o niej „przypomnimy”. Będzie mógł ponownie przyjrzeć się produktowi i może to sprawić, że przestanie się wahać przed zakupem.
Dodatkowo nie jest to bardzo drogi sposób promocji, jego koszty są porównywalne z kampaniami Google AdWords, w związku z tym wielu przedsiębiorców może sobie na to pozwolić.
Klient dostaje dopasowaną ofertę, w związku z tym istnieje większe prawdopodobieństwo, że w ogóle się z nią zapozna. Nasza reklama jest też znacznie lepiej widoczna. Bardzo często nie zwracamy już uwagi na pojawiające się banery. Kiedy jednak dotyczy to produktów, które chcemy kupić, to przyciąga nasz wzrok.
Remarketing może okazać się bardzo skutecznym środkiem do rozpromowania naszych usług i zwiększenia konwersji w naszym sklepie internetowym. Jako że jest to stosunkowo tanie rozwiązanie, z pewnością warto je rozważyć.