Bardzo łatwo trafić w sieci na banery. Znajdują się niemal na każdej stronie. Jest to wciąż bardzo popularna forma reklamy, choć istnieje już prawie od 30 lat. Baner internetowy może też jednak odstraszyć, jeśli będzie używany nieumiejętnie. Jakie są więc plusy i minusy banerów? Czy warto z nich korzystać? Podpowiadamy w niniejszym artykule!

Czym jest baner internetowy?

Z pewnością każdy z nas widział je niejednokrotnie. Banery internetowe pojawiają się niemal na każdej stronie. Jest to grafika, po kliknięciu na którą przenosimy się na stronę reklamodawcy. Zazwyczaj są to przejrzyste, kolorowe zdjęcie mówiące o promocjach, zachęcające do zakupu produktów. Często są dopasowane do odbiorcy, dzięki czemu działają korzystnie dla firm.

Dobry baner internetowy

Baner internetowy ma wiele zalet. Tak jak już wspominaliśmy, można go dopasować do odbiorcy i umieścić na portalach, z których korzysta. Jeśli będzie odpowiedni, może sprawić, że odbiorca kliknie w niego, przeniesie się na naszą stronę i dokona zakupu. 

Banery przyciągają uwagę – jeśli są estetyczne i czytelne najpewniej potencjalny klient „zawiesi na nich oko”. 

Poza tym stworzenie takiego banera nie jest trudne i zajmuje stosunkowo niewiele czasu, porównując go na przykład z reklamą w formie wideo. 

Dodatkowo jego format sprawia, że może on znaleźć się na niemalże każdej witrynie, co nie zawsze jest możliwe, jeśli reklama ma inną formę. 

Jego elastyczność, dopasowanie, czytelność i personalizacja mogą sprawić, że baner internetowy będzie jedną z najskuteczniejszych form reklamy.

Baner internetowy – wady

Jednak jak wszystko, także i tak skuteczna metoda, jak baner, ma swoje wady. Przede wszystkim banerów jest tak dużo, że internauci przestają je zauważać. Nie mają pojęcia, że widzieli reklamę danego sklepu, nawet jeżeli baner zajmował sporo miejsca na stronie internetowej. 

Poza tym może być on zbyt nachalny, zbyt krzykliwy, odstraszać swoją estetyką. Wówczas również potencjalni klienci klikają na niego dość niechętnie. 

Liczy się również ilość – im więcej banerów na stronie, tym gorzej. Przychodzimy po konkretną treść, a w zamian dostajemy mnóstwo reklam, atakują one nas właściwie z każdej strony, a tego nie chcemy.

Skuteczny baner internetowy

Jak więc wygląda skuteczny baner internetowy? 

  1. Przekazuje tylko najważniejsze informacje. Klient, widząc go, od razu wie, co jest reklamowane. 

  2. Jest estetyczny. Nie ma nim zbyt wielu kolorów. Najlepiej kiedy nie są one krzykliwe. Warto postawić na stonowane barwy. 

  3. Posiada widoczny przycisk call-to-action, który ma zachęcić do kliknięcia.

  4. Znajduje się w miejscu, które nie jest nachalne, pasuje do przedstawionych treści i tematyki strony. 

  5. Ciekawym rozwiązaniem może być interaktywność – zabawny GIF, krótka animacja, która przyciągnie wzrok. Na statyczny baner możemy nie zwrócić uwagi.

  6. Co za dużo, to niezdrowo, więc skuteczny baner to taki, który nie ma zbyt wielu towarzyszy na stronie, którzy mogą sprawić, że stanie się niewidoczny.

Baner jest dobrym rozwiązaniem reklamowym. Nie wymaga dużych nakładów pracy i od lat jest bardzo skuteczny. Warto jednak pamiętać, że nie każdy z nich sprawi, że zachęcimy klienta do działania. Ich tworzenie powinno być więc przemyślane.