Właściciele sklepów internetowych chcą, aby jak najwięcej osób robiło zakupy w ich firmach. To oczywiste, po to rozpoczynamy biznes, by osiągnął on sukces. Nie ma jednak sukcesu bez ludzi. Generowanie leadów sprzedażowych to pozyskiwanie klientów. Na czym polega ten proces? Jakimi sposobami możemy przyciągnąć do siebie nowych odbiorców? Podpowiadamy w niniejszym artykule!

Co to jest lead sprzedażowy?

Na początku warto powiedzieć, czy jest lead sprzedażowy, gdyż nie zawsze pojęcie to jest jasne, nie da się go też do końca przełożyć na język polski.

Lead jest to osoba (bądź też firma), która wykazuje zainteresowanie zakupem naszym produktów lub usług albo współpracą z nami. W praktyce lead sprzedażowy to nasz potencjalny klient. Skorzystał z naszego formularza kontaktowego, wysłał nam maila z pytaniem o ofertę czy współpracę. Mamy świadomość tego, że jest zainteresowany tym, co mamy do zaoferowania, jednak nie jest jeszcze do końca przekonany. 

Generowanie leadów sprzedażowych 

Generowanie leadów sprzedażowych to podejmowanie działań, które sprawią, że pozyskamy dane klienta i będziemy mogli działać dalej, aby zainteresowany naszymi produktami czy usługami, w końcu je zakupił. 

Jak możemy generować leady? Między innymi dzięki zastosowaniu e-mail marketingu, działaniu w mediach społecznościowych oraz pozycjonowaniu naszej witryny. Co to oznacza? Co dokładnie możemy zrobić?

  1. Newslettery
    Dobrze dopasowany do odbiorcy newsletter może być naszym sposobem na generowanie leadów sprzedażowych. W takiej korespondencji możesz wysyłać nie tylko informacje o swoich produktach i zniżkach, lecz także ciekawostki z branży, kulisy twojej pracy, porady dla początkujących itd.

    Pamiętaj, że newsletter musi nieść wartościową treść, estetycznie wyglądać i być jak najbardziej spersonalizowany. Drobne błędy mogą zaważyć na tym, że ktoś tak szybko, jak zapisał się do bazy, wypisze się z niej.

  2. Darmowe e-booki
    Kto z nas nie lubi i nie docenia darmowego dostępu do wiedzy? Wyślij do swojej bazy odbiorców maila, w którym podzielisz się darmowych e-bookiem zawierającym ciekawe informacje z twojej dziedziny.

    Najlepiej, aby był to e-book w formacie PDF, aby każdy mógł go bez problemu otworzyć. O czym możesz napisać? O ciekawych zastosowaniach sprzedawanych przez ciebie produktów, o tym, jak pracujesz i dlaczego korzystanie z takich usług może być bardzo korzystne dla odbiorcy, o wszystkim, co związane z branżą! W PDF-ach warto delikatnie reklamować swoje produkty – na przykład stosując hiperlinki do naszej witryny.

  3. Blogi firmowe
    Na blogu również możemy dzielić się wiedzą z klientami. Dodatkowo możemy wpleść w teksty banery reklamowe czy przyciski call-to-action zachęcające do zakupu. Pamiętajmy, aby nie było to nachalne, nie psuło czytelności.

  4. Social media

Nie można zapomnieć także o mediach społecznościowych. Promowanie naszych usług czy produktów w miejscu, z którego korzystają miliony użytkowników, to chyba całkiem niezły pomysł? Prowadź aktywnie swoje profile, wchodź w interakcje, dziel się swoimi doświadczeniami i wiedzą, a przyciągniesz do siebie klientów.

Generowanie leadów sprzedażowych może brzmieć obco. Jednak kiedy dowiemy się, jak pozyskiwać klientów i jak zachęcić ich do sprzedaży, okazuje się, że każdy z nas może to zrobić. Warto spróbować!