Działania PR-owe pomagają w budowaniu wizerunku marki. Ich celem jest także zdobycie zaufania nowych i potencjalnych klientów. Jeśli będą dobrze przeprowadzone, firma zacznie być lepiej postrzegana, co w konsekwencji może się okazać jedną z dróg do sukcesu. Im większa nasza renoma, tym lepiej radzimy sobie w naszej dziedzinie. PR w branży budowlano-wnętrzarskiej nie jest tak prosty, jak mogłoby się wydawać, ponieważ skierowany jest nie tylko do pracowników, lecz także innych firm, pośredników. Jakie działania warto podjąć? Podpowiadamy w naszym artykule!

PR w branży budowlano-wnętrzarskiej

Jakie działania PR-owe możemy podjąć, jeśli działamy w branży budowlano-wnętrzarskiej? Nad czym warto pracować?

PR wewnętrzny

Musimy pamiętać o tym, jak ważną rolę gra PR wewnętrzny. Często skupiamy się tylko na działaniach skierowanych do klientów czy potencjalnych firm z nami współpracujących. Jednak pamiętajmy o tym, jak ważna jest opinia o naszej firmie, którą wypowiadają pracownicy, czyli osoby, którym nasi odbiorcy bardzo ufają – w końcu pracowały w tym miejscu. Nie chodzi tutaj tylko o pracowników będących z nami aktualnie, lecz także tych przyszłych i osoby, które już z nami nie pracują. 

Co możemy zrobić? Warto dbać o to, by wszyscy byli jak najlepiej poinformowani o tym, co dzieje się w firmie. Dbajmy o sprzęty, urządzenia, starajmy się, by nie zabrakło niczego do komfortowej pracy. Działajmy uczciwie, kierujmy się wspólnymi wartościami i nie zapominajmy o rozwoju. 

PR zewnętrzny

Jednym z działań PR jest CSR, czyli Corporate Social Responsibility (społeczna odpowiedzialność biznesu). Są to działania, które zwiększają zaufanie do firmy, sprawiają, że ma ona pozytywny wizerunek. Zazwyczaj są to akcje charytatywne, wspieranie różnych placówek, na przykład domów dziecka czy szpitali itp.

Media a PR w branży budowlano-wnętrzarskiej

Nie warto zapominać również o wszelkich działaniach, które mają związek z siecią czy innymi mediami. Dzięki nim często małym nakładem finansowym, możemy zbudować naszą markę, wizerunek eksperta, zaufanie do naszej wiedzy i umiejętności.

Przede wszystkim pamiętajmy o stronie internetowej. Dzisiaj firma, która nie ma własnej witryny to duże nieporozumienie. Pamiętajmy jednak, by była ona intuicyjna, zawierała najpotrzebniejsze informacje i dane kontaktowe, nie była przeładowana słowami kluczowymi i cechowała się spójnością.

Istotny jest również content marketing, czyli tworzenie wartościowych treści – chodzi tutaj nie tylko o artykuły, lecz także wideo czy infografiki. Ważnym miejscem do budowania marki może być blog firmowy, na którym będziemy dzielić się wiedzą z naszymi odbiorcami. Wartościowe treści pomogą nam również w pozycjonowaniu strony, Google bowiem docenia taką zawartość. 

Pamiętajmy o mediach społecznościowych. Tam również możemy budować więź z klientami – rozmawiać z nimi, odpowiadać na pytania, być dostępnym szybciej. Możemy dzięki nim także pokazywać naszą firmę od środka, przekazywać nasze wartości, dzielić się aktualnościami. 

Pomocne może być również przygotowanie informacji prasowych dla czasopism branżowych. Odbiorcy mają duże zaufanie do tego, co zobaczą w druku.

Dobrze przeprowadzone działania PR w branży budowlano-wnętrzarskiej mogą zwiększyć nasze szanse na sukces i przyciągnąć do nas nowych klientów. Warto wprowadzić je do naszej strategii.