Pojawienie się naszej strony internetowej to nie wszystko. Chcemy, aby znajdowała się ona jak najwyżej w wyszukiwarce Google, by potencjalny użytkownik mógł do niej szybko dotrzeć. Zazwyczaj witryna ma jakiś cel – chcemy sprzedawać, oferujemy usługi, zależy nam na wizerunku eksperta. Dlatego też potrzebni są ludzie, którzy pojawią się na niej i skorzystają z naszych usług. Jeśli po wpisaniu odpowiedniej frazy zobaczą oni nas na pierwszych miejscach wyszukiwania, najpewniej to właśnie do nas wejdą. Skoro więc chcemy być jak najwyżej, powinno nas zainteresować pozycjonowanie stron internetowych. Jako że algorytmy Google’a bardzo szybko się zmieniają, pojawiło się wiele mitów z tym związanych. Które informacje nie są prawdziwe? Podpowiadamy w niniejszym artykule!
Pozycjonowanie stron internetowych
Pozycjonowanie stron internetowych pozwala nam stać się lepiej widocznymi w wyszukiwarkach. Jeśli jest ono prawidłowe, internauci po wpisaniu dotyczącej nas frazy kluczowej powinni zobaczyć naszą witrynę jak najwyżej w wynikach.
Pozycjonowanie to wszelkie działania, których musimy się podjąć, abyśmy znaleźli się na satysfakcjonującej nas pozycji. Warto podkreślić, że jego synonimem nie jest SEO. SEO to optymalizacja strony, czyli jedno z działań, które powinniśmy wykonać w ramach pozycjonowania.
Z racji tego, że wiemy, iż algorytmy zmieniają się bardzo szybko, a pozycjonowanie dla wielu jest coraz ważniejsze, narosło wiele mitów na jego temat. Jakich?
Mity – pozycjonowanie stron internetowych
Informacji o pozycjonowaniu stron znajdziemy w sieci bardzo dużo, a jak wiadomo – im ich więcej, tym pewniejsze jest to, że nie wszystkie są sprawdzone. Tak oczywiście jest także w tym przypadku. Jakie mity na temat pozycjonowania możemy przeczytać?
Link building jest bardzo ważny
W ramach link buildingu zamieszczamy w tekstach dużo linków kierujących do naszej witryny. Istnieje pogląd, że im więcej linków, tym lepiej. Jednak nie jest to prawda! Google ceni sobie linki naturalne, które rzeczywiście mają pomóc użytkownikowi strony. Jeśli będzie ich więc za dużo lub znajdą się w przypadkowych miejscach, z pewnością nie pomogą w pozycjonowaniu witryny – wręcz przeciwnie.
Pozycjonowanie to działanie jednorazowe
Błędnym założeniem jest również to, że pozycjonowanie stron internetowych to działanie jednorazowe. Wiele osób zleca to zadanie zewnętrznym firmom i liczy, że jeśli „wybije” to witrynę na wyższe miejsce, będzie się ona znajdować tam już zawsze. Jednak pozycjonowanie to proces, w związku z tym cały czas należy nad nim czuwać.
Social media wpływają na miejsce w wyszukiwarce
Można także znaleźć informacje, że jeśli strona, artykuł itd. mają dużo udostępnień w mediach społecznościowych, będzie to miało wpływ na ich pozycję w wyszukiwarce. Choć z pewnością pomoże to odbiorcom dotrzeć do naszej strony, zależność ta nie jest prawdą. Google działa, opierając się na swoich algorytmach, a to, jak nasza strona ma się w mediach społecznościowych, nie jest istotne.
Jakość tekstów nie jest ważna
Na szczęście coraz mniej osób wierzy w ten mit. Pozycjonowanie stron internetowych nie polega na naszpikowaniu ich słowami kluczowymi najbardziej jak się da. Jakościowa treść liczy się dla Google’a znacznie bardziej niż fraza, pod którą ją napisano.
W przypadku pozycjonowania warto słuchać ekspertów, którzy na co dzień zajmują się tym zagadnieniem oraz weryfikować informacje, aby nie sprawić, że zamiast sukcesu, nasza witryna stanie się zupełnie niewidoczna.