Kiedy prowadzimy blogi, piszemy teksty eksperckie na nasz blog firmowy, tworzymy wyczerpujące i ciekawe opisy produktów w sklepie internetowym, to oczywiste, że chcemy, aby nasz przekaz trafił do jak największej liczby osób. Zdarza się jednak, że choć wydaje nam się, iż znaleźliśmy niesamowity temat i naprawdę dobrze go opracowaliśmy, niewiele osób go czyta. Co poszło nie tak? Prawdopodobnie winny jest zły dobór słów kluczowych. Jakie narzędzia mogą nam w tym pomóc? 

Jak dobrać słowa kluczowe? 

Słowa kluczowe to wyrazy lub frazy, po których wpisaniu w wyszukiwarkę internauta odnajduje tworzone treści. Może to być zapytanie, jedno słowo czy nawet nazwisko eksperta. Słowa te określają temat artykułu, branżę, w której działamy czy po prostu naszą markę, a przede wszystkim – pomagają w pozycjonowaniu witryny. 

Dlatego też jeśli chcesz zwiększyć ruch na witrynie, warto zastanowić się, co mógłby wpisać użytkownik, aby się na nią dostać. W ten sposób możesz stworzyć odpowiednią frazę. 

Słowa kluczowe nie powinny być zbyt ogólne – stron i artykułów w internecie jest przecież mnóstwo. Przy ogólnych frazach możemy zniknąć w ogromnej konkurencji. Pamiętaj, że wyrazów w wyszukiwarkę nie wpisują roboty, a ludzie. Raczej nie będą szukali słów „redaktor merytoryka”, a „redaktor merytoryczny”. 

Tak jak już wspominaliśmy, zbyt ogólne słowa kluczowe to nie jest dobry pomysł, w związku z tym raczej warto unikać fraz jednowyrazowych. Dodatkowo pamiętajmy, że niektóre słowa mają kilka znaczeń. Korektor może być zarówno zawodem, jak i przyborem biurowym. Dlatego też frazy warto odpowiednio rozszerzać. 

Kiedy już wybierzesz frazę, sprawdzaj, czy jest skuteczna i czy generuje ruch. Jeśli tak się nie dzieje, nie obawiaj się i zmieniaj, modyfikuj, naprawiaj i próbuj nowych słów.

Dobór słów kluczowych – narzędzia

Na szczęście internet jest źródłem ogromnej wiedzy, także o słowach kluczowych. Znajdziemy w nim narzędzia, które ułatwią dobór słów kluczowych. Gdzie możemy szukać? 

  1. Wyszukiwarka Google

Bardzo dobrym narzędziem do wyszukiwania słów kluczowych jest wyszukiwarka Google. Przede wszystkim, kiedy zaczynamy wpisywać frazę, najczęściej automatycznie podpowiadane są różne jej warianty. Dodatkowo można wpisać *, która oznacza dowolne słowo i dzięki temu, kiedy wpiszemy „ile * Majka Jeżowska”, możemy zobaczyć przykładowo pytanie: Ile lat ma Majka Jeżowska?. Poza tym kiedy wpiszemy frazę w wyszukiwarkę, na dole strony podpowiadane nam są podobne wyszukiwania.

  1. Planer słów kluczowych Google

W planerze słów kluczowych Google AdWords możesz wpisać interesującą cię frazę i zobaczyć, jak często jest wyszukiwana i jak wyglądają podobne wyszukiwania.

  1. Keyword Tool

Warto również sprawdzić narzędzie Keyword Tool. Po wpisaniu słowa kluczowego otrzymujemy listę fraz kluczowych powstałą przez dodawanie do przez nas wpisanej kolejnych liter alfabetu. Dodatkowe funkcje są płatne. 

Odpowiedni dobór słów kluczowych może znacznie pomóc w pozycjonowaniu naszej witryny. Wymyśloną przez nas frazę możemy sprawdzić dzięki dostępnym darmowo narzędziom. Warto z nich skorzystać, by zwiększyć ruch na naszej stronie.

Polecamy