Od dobrych kilku lat blog firmowy stanowi istotne narzędzie budowania wizerunku, wsparcia sprzedaży oraz pozycjonowania. Nie każdy jednak radzi sobie z jego prowadzeniem równie skutecznie. Poznaj kilka sprawdzonych porad dotyczących publikacji postów, które przynoszą zamierzone efekty.

1. Umiejętnie lokuj produkty i usługi

Zanim przejdziemy do bardziej konkretnych porad, słówko o swoistej filozofii tworzenia treści na blog firmowy. Otóż to nie mają być reklamy, a wartościowe artykuły. Wplataj w nie przedmiot swojej działalności, ale jedynie w naturalny, subtelnym sposób.

2. Zachowaj unikatowość

Powielanie obszarów tematycznych wydaje się współcześnie nieuniknione, ale z całą pewnością wybrany wątek da się opisać w oryginalny sposób. Nie kopiuj narracji konkurencyjnych blogów – to nieprofesjonalne, zgubne i nie przynosi pożądanych korzyści.

3. Pisz użytecznie

Czytelnicy Twojego bloga poświęcają na lekturę swój wolny czas. Zasługują więc na to, żeby otrzymywać wartościowe treści. Nie chcą czytać reklamy, interesuje ich znalezienie porady, rozrywki lub inspiracji. Pamiętaj o tym, przygotowując treść lub zlecając jej napisanie copywriterowi.

4. Regularność to podstawa

Blog nie jest jednorazową publikacją – wręcz przeciwnie, to kanał komunikacji, który powinien być „żywy”. Dlatego umieszczaj na nim posty w regularnych odstępach czasowych, aby czytelnicy wiedzieli, kiedy wracać po kolejne angażujące treści.

5. Zadbaj o czytelny układ

Wpisy na blogach nie powinny być zbyt długie, choć nie muszą być równie oszczędne w treść co posty w mediach społecznościowych. Dla wygody czytelnika zadbaj o układ treści – śródtytuły, wypunktowania, wyróżnione cytaty czy podkreślenia, które ułatwiają nawigację i lekturę.

6. Pamiętaj o tytułach

Dobry tytuł to już połowa sukcesu – potrafi przyciągnąć uwagę potencjalnych czytelników, także tych, którzy nigdy wcześniej nie odwiedzali bloga. Nie ma jednej, złotej rady w tym zakresie. Czasami sprawdza się zastosowanie liczb, innym razem prowokacyjnej gry słów. Próbuj różnych metod i sprawdzaj efekty!

7. Ułatw kontakt

Zachęcaj czytelników do interakcji, między innymi poprzez wyrażanie opinii w komentarzach czy prywatnych wiadomościach. Pozostaw dane kontaktowe, a także umieść na stronie przyciski, które pozwalają bezpośrednio udostępnić tekst w mediach społecznościowych typu Facebook, Twitter.

8. Nie zapominaj o SEO

Blog to znakomite wsparcie dla innych działań pozycjonujących stronę w wynikach wyszukiwania. Dlatego umieszczaj na blogu linki wewnętrzne i zewnętrzne, naturalnie wykorzystuj słowa kluczowe i skup się na użyteczności treści z perspektywy odbiorcy.

9. Słowo ma moc, ale...

…obraz jeszcze większą. Żyjemy w epoce, w której użytkownicy oczekują wzbogacania treści zdjęciami, grafikami, infografikami, memami, gifami czy materiałami wideo. Oczywiście wszystko w granicach rozsądku i znów – w odniesieniu do potrzeb i oczekiwań czytelnika.

10. Używaj odpowiedniego języka

Blog to strona, na której można pozwolić sobie na swobodniejszy język i lekki charakter wpisów. Wiele zależy jednak od branży – trzeba przecież być czytelnym dla odbiorcy, a przy tym merytorycznym i profesjonalnym.