Mimo dynamicznego rozwoju mediów społecznościowych strony internetowe pozostają podstawowym kanałem komunikacji i swoistym rodzajem bazy w sferze online dla większości firm. W dobie bardzo dużej konkurencji trzeba wiedzieć, jak się wyróżnić. Można to zrobić przede wszystkim za sprawą interesującej, angażującej, wartościowej treści. Dlatego blog stanowi doskonałe narzędzie content marketingowe, w które opłaca się inwestować. Zobacz, jak prowadzić blog firmowy!

Nowoczesna strona internetowa

Współczesne strony WWW powinny spełniać kilka kryteriów, aby można było uznać je za atrakcyjne. Muszą być przede wszystkim wygodne dla odbiorców, co oznacza m.in. szybkie ładowanie, dostosowanie do ekranów urządzeń mobilnych czy intuicyjną nawigację. Badania potwierdzają, że internauci, którzy nie znajdą na stronie tego, czego poszukują, zazwyczaj bardzo szybko ją opuszczają.

Atrakcyjna strona jest nieustannie ulepszana. Ciekawe treści tekstowe i wizualne powinny przykuwać uwagę i zachęcać do lektury. Każda witryna jest przecież ważnym elementem budowania marki niezależnie od tego, czy dotyczy to lokalnych firm, sklepów internetowych, czy dużych korporacji. Także z uwagi na działania SEO, które pozycjonują witrynę w wynikach wyszukiwarki Google, warto poświęcić czas i pieniądze na content marketing.

Dobra treść sprzedaje i buduje pozytywny wizerunek, a w kontekście strony internetowej idealnym narzędziem jest tematyczny blog.

Blogowanie jako element działań marketingowych

Każdy blog bez względu na tematykę składa się z częściej lub rzadziej publikowanych postów. O tym, jak będą długie, jakim tytułem opatrzone czy wreszcie jaki temat będą poruszać, można zadecydować w każdym momencie, ale warto mieć plan.

Strategie content marketingowe precyzyjnie określają cele, które ma spełnić blog. Oznacza to konieczność opracowania listy tematów, które warto poruszyć. Co powinno być największą inspiracją? Przede wszystkim potrzeby i oczekiwania potencjalnych odbiorców treści. Jeśli zamierzasz stworzyć blog firmowy, w którym skupisz się na nachalnej reklamie, lepiej nie zaczynaj i nie trać czasu. Atrakcyjny blog, nawet jeśli jest sygnowany przez konkretną markę, to obejmuje przede wszystkim wartościowe treści – porady, rozrywka czy inspiracje. Krótko mówiąc, wszystko, co może zainteresować odbiorcę i przykuć jego uwagę na dłużej.

Blog firmowy a strona internetowa

Być może uznajesz, że blog firmowy jest niepotrzebny, gdy strona internetowa została wypełniona treścią. Nic bardziej mylnego. Regularnie dodawane, tematyczne posty pozwalają przekazać odbiorcom znacznie więcej niż standardowe zakładki strony WWW, jak „o nas”, „misja/wizja”, „kontakt” czy „usługi”.

Spójna, kreatywna strategia content marketingowa daje szansę na wykorzystanie bloga firmowego do wielu zadań, między innymi wspierania sprzedaży i SEO, budowania eksperckiego wizerunku czy umacniania relacji z grupą docelową. Język używany na blogu może, a wręcz powinien być lekki. Nie trzeba również szczególnie ograniczać się z treścią, jak to jest w przypadku postów w mediach społecznościowych. Jednym słowem – wiele się zyskuje, a niewiele ryzykuje.