Coraz więcej klientów robi zakupy, korzystając z Internetu. Dlatego właśnie wielu przedsiębiorców decyduje się na wejście na rynek e-commerce. Okazuje się jednak, że założenie sklepu internetowego nie gwarantuje sukcesu. Aby witryna sprzedażowa dobrze funkcjonowała i przynosiła oczekiwane zyski, musi być odpowiednio prowadzona. O jakich elementach trzeba pamiętać? Podpowiadamy, na co powinien zwrócić uwagę każdy, kto zdecydował się na posiadanie sklepu internetowego.

Funkcjonalność

Dla prężnego działania sklepu internetowego bardzo ważna jest uporządkowana struktura strony, która ułatwi klientom odnalezienie poszukiwanych ofert i informacji. Produkty powinny być podzielone według intuicyjnych kryteriów. Istotna jest również strona każdego produktu zawierająca wyróżnioną nazwę towaru, konkretny, a zarazem wyczerpujący opis produktu oraz duże zdjęcia o dobrej ostrości. Innymi elementami, które potencjalny klient powinien być w stanie sprawnie znaleźć na stronie są: regulamin sklepu, informacje dotyczące kosztów i sposobów dostawy, form płatności oraz procedur zwrotu, a także koszyk, w którym można umieszczać zamawiane produkty. 

Wygląd

Funkcjonalna struktura powinna zostać uatrakcyjniona odpowiednim wyglądem. Ten najlepiej, żeby nawiązywał do rodzaju produktów oferowanych w sklepie. Inne kolory, grafiki i czcionki będą odpowiednie w przypadku sklepu internetowego z akcesoriami dla dzieci, a inne dla sklepów zajmujących się branżą motoryzacyjną. Dobrym pomysłem jest stworzenie na początku profilu klienta, określenie upodobań i potrzeb osób potencjalnie zainteresowanych. Wtedy łatwiej jest, mając na uwadze dany punkt widzenia, stworzyć projekt graficzny, który będzie atrakcyjny dla pożądanej grupy docelowej.

Założenie sklepu internetowego a marketing 

Każdy sklep, aby zyskiwać klientów, potrzebuje reklamy. Ta zasada dotyczy również sklepów internetowych. Aby wypromować swoją ofertę w sieci, można użyć wielu sposobów:

  • umieszczenie reklamy typu Pay Per Click w wyszukiwarce Google wraz z opcją remarketingu polegającą na przypominaniu klientom o niedawnych odwiedzinach strony sklepu,

  • pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach,

  • e-mailing, czyli przesyłanie oferty handlowej drogą elektroniczną,

  • content marketing,

  • budowanie wizerunku w mediach społecznościowych,

  • marketing wirusowy stanowiący niebanalną formę reklamy, w której na przykład projektuje się błyskotliwy mem nawiązujący treścią również do promowanej oferty i umieszcza się go w mediach społecznościowych, gdzie będzie on chętnie powielany przez innych użytkowników jak wiele innych grafik tego typu.

Obsługa klienta

Mimo braku bezpośredniego kontaktu klienta ze sprzedawcą, obsługa klienta w sklepach internetowych odgrywa ważną rolę. Istotna dla kupujących jest możliwość uzyskania szybkiej odpowiedzi od sprzedającego. Warto pamiętać w tym wypadku o różnych formach kontaktu, nie tylko drogą mailową. Większą wiarygodność wzbudza także sprawne przekazanie wszelkich informacji po złożeniu przez klienta zamówienia. Lojalność klienta i dobry wizerunek sklepu zyskuje się również dzięki uczciwie rozpatrywanym reklamacjom i zwrotom. Bez względu na to, z jakiego powodu dochodzi do kontaktu z klientem, należy pamiętać, aby strona sprzedająca zadbała o zbudowanie miłej i przyjaznej atmosfery.

Polecamy