Niezależnie od branży, w której działa sklep internetowy, prowadzony w jego ramach blog firmowy należy uznać za bardzo przydatne narzędzie służące zarówno do zwiększenia sprzedaży, jak i poprawy wizerunku. Warto poświęcić chwilę na rozważania dotyczące konkretnych korzyści, które płyną z regularnego publikowania wartościowych, angażujących postów.

Więcej informacji o produktach

Produkty oferowane w sklepie internetowym powinny być atrakcyjnie opisane. Wiadomo jednak, że w e-commerce trzeba postawić na zwięzłość przekazu. Opisy produktów czy kategorii nie mogą być więc zbyt długie, bo przestaną być dla odbiorcy czytelne i wygodne w trakcie błyskawicznych zakupów online.

Blog to jednak co innego. Aż prosi się, aby skorzystać z możliwości szerszego, dokładniejszego opisania produktów, które się sprzedaje. Chodzi nawet nie tyle o ich techniczną specyfikację, ile przykłady zastosowań, recenzje użytkowników i ekspertów, użyteczne ciekawostki itd. Tekst warto udoskonalić wyselekcjonowanymi zdjęciami oraz materiałami wideo.

Wsparcie pozycjonowania

Sklepy internetowe często oferują zbliżone do siebie ceny poszczególnych produktów, więc tym bardziej trzeba się więc starać o klientów. Kluczowe w tym kontekście w branży e-commerce jest m.in. skuteczne pozycjonowanie. Blog to natomiast narzędzie SEO, które może przynosić wiele pozytywnych efektów na tym polu.

Dobry blog firmowy jest platformą, na której regularnie pojawiają się ciekawe wpisy zawierające naturalnie występujące frazy kluczowe. A jak wiadomo, Google docenia regularnie publikowane, wartościowe, tematyczne treści. Co więcej, użytkownicy doceniają najlepsze artykuły, chętnie dzieląc się nimi w mediach społecznościowych czy na swoich stronach, linkując. Dla robotów Google to kolejne pozytywne sygnały świadczące o jakości sklepu, który m.in. z tego względu zasługuje na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania.

Jak blog firmowy wpływa na budowanie pozytywnego wizerunku

Blog firmowy przynosi wielopłaszczyznowe zyski – nie tylko w kontekście sprzedaży i pozycjonowania, ale także budowania wizerunku. Specjalistyczne teksty pozwalają zdobyć i umocnić pozycję branżowego lidera, co ma znaczenie zarówno w przypadku relacji B2C, jak i B2B. Sygnowany przez sklep internetowy blog może i powinien wzbudzać pozytywne skojarzenia, na przykład dlatego, że zawiera wiele cennych porad poszukiwanych przez internautów.

Na blogu można poświęcić uwagę m.in. pracownikom odpowiedzialnym za codzienne funkcjonowanie witryny w ramach e-commerce. Choć sklepy internetowe często nie posiadają stacjonarnych punktów, są prowadzone przez osoby, które warto poznać bliżej. Kto tworzy zespół? Skąd wziął się pomysł na taką, a nie inną działalność? Jaka jest historia sklepu? Opowiadanie historii jest jedną z najlepszych strategii prowadzenia atrakcyjnego, angażującego i chętnie odwiedzanego bloga.

Podsumowanie

Zbierając powyższe argumenty w jednym miejscu, należy podkreślić, że dobrze prowadzony blog firmowy przy sklepie internetowym:

  • wspiera sprzedaż,

  • buduje renomę,

  • sprzyja pozycjonowaniu,

  • pozwala opowiadać o marce.